Aktualny czas: 26-04-2017, 10:56 AM Witaj! (LogowanieRejestracja)


Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 27 Głosów - 2.63 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Poradnik]Xenoverse statystyki postaci

08-04-2015, 02:17 AM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2015 11:37 PM przez Nady93.)
Post: #1


Nady93
*******
Wschodni Kaiôshin
Liczba postów: 439
Likes Given: 97
Likes Received: 553 in 174 posts
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 50



[Poradnik]Xenoverse statystyki postaci
Oddaje w wasze ręce kalkulator statystyk do Dragon Ball Xenoverse, stworzony przeze mnie,
Piszcie w temacie co się nie podoba i co poprawić.

Tym samym piszę poradnik na temat statów w DBX.

Rozdawanie punktów w statystyki

W grze za wbicie każdego levela otrzymujemy do rozdysponowania 3 punkty, tak więc na 80 levelu mamy 237 punktów do rozdania.
Punkty możemy rozłożyć w następujące statystyki:
-Max zdrowie
-Max ki
-Max kondycja
-Ataki podstawowe
-Super ciosy
-Super Uderzenia Ki

Max zdrowie
Każdy punkt zwiększa nasze życie o 10. 100 punktów w życie = +1000 punktów życia

Max ki i Max kondycja
Każdy punkt zwiększa nasze KI/Kondycje o 4.
Ki i kondycja to ten żółty i zielony pasek pod HP.
1 bar Ki/kondycji to 100 jednostek KI/kondycji, tak więc:
25 punktów w ki/kondycje = +1 pasek ki/kondycji (+100 ki/kon)
50 punktów w ki/kondycje = +2 paski ki/kondycji (+200 ki/kon)
75 punktów w ki/kondycje = +3 paski ki/kondycji (+300 ki/kon)
100 punktów w ki/kondycje = +4 paski ki/kondycji (+400 ki/kon)

ATAK
Twoja postać posiada mnożnik ataku zależny od poziomu, rozdanych statystyk, ekwipunku, budowy ciała i klasy którą grasz.
Dokładniej to 4 różne mnożniki odpowiadające odpowiednio za:
-Ataki bazowe fizyczne
-Ataki bazowe ki
-Super ataki fizyczne
-Super ataki ki
Dajmy na to combo XXXYY zadaje jakiś swój określony DMG np 255. My używając tego combo użyjemy go z siłą: <nasz mnożnik do ataków bazowych> * <DMG combo> np
0.95 * 255 = 242.25.
Kames powiedzmy ma bazowy DMG 300, a my mamy mnożnik do skili ki 1.35 więc użyjemy kamesa z siłą:
300 * 1.35 = 405.
>Zobacz na skill kalkulator<

Ataki podstawowe
Ta statystyka podnosi siłę, albo bardziej pasowało by powiedzieć mnożnik podstawowych ataków fizycznych i ki.
1 punkt w ataki podstawowe zwiększy nam:
-Mnożnik ataków podstawowych + 0.01
-Mnożnik ataków ki + 0.01
Jeśli na przykład mamy na 80 poziomie mnożnik do ataków podstawowych 1.25 bez rozdawania punktów to dodając w atak podstawowy 100 punktów otrzymamy 1.25 + (100*0.01) = 2.25, czyli prawie podwoiliśmy nasz DMG!

Super ciosy
Zasada analogiczna jak wyżej.
1 punkt w Super ciosy = + 0.01 do mnożnika Super ciosów
Efekt odczuwalny przy użyciu skili fizycznych np "łomot meteoru"

Super uderzenia ki
Zasada analogiczna jak wyżej.
1 punkt w Super uderzenia ki = + 0.01 do mnożnika Super uderzenia ki
Efekt odczuwalny przy używaniu skilli ki np "Kamehameha"

Tworzenie postaci

Przy tworzeniu postaci warto się zastanowić nad stylem gry, ponieważ wzrost i budowa ciała zmieniają duuużo w naszych statystykach.
Wzrost
Wzrost ma wpływ na nasze HP i prędkość poruszania się, zależność wygląda tak:
Życie:
Najniższa postać - HP 95%
Niska postać - HP 100%
Wysoka postać - HP 105%
Najwyższa postać - HP 110%

Prędkość:
Najniższa postać - Speed 110%
Niska postać - Speed 105%
Wysoka postać - Speed 100%
Najwyższa postać - Speed 95%

Budowa ciała
Wybór budowy ciała decyduje o tym czy mamy mocniejsze ataki fizyczne czy ki według zależności:
Najchudszy - Ataki KI bazowe i super uderzenia ki 120%, ataki fizyczne bazowe i super ciosy 80%
Średni - Ataki KI bazowe i super uderzenia ki 100%, ataki fizyczne bazowe i super ciosy 100%
Najtęższy - Ataki KI bazowe i super uderzenia ki 80%, ataki fizyczne bazowe i super ciosy 120%

Levelowanie postaci

Teraz krótko co daje nam levelowanie postaci poza punktami do rozdysponowania pomiędzy statystyki.
-Zwiększa nasze HP,
-Zwiększa nasze ki i stamine - tylko do 40 poziomu, na 40 poziomie mamy równo o 1 pasek ki i staminy więcej w stosunku do pierwszego poziomu, powyżej 40 poziomu niestety nie dostajemy więcej ki i staminy :<
-Zwiększa mnożnik każdego ataku
-Zwiększa prędkość poruszania się - tylko do 40 poziomu.

Ekwipunek

Oczywistym jest że ekwipunek wpływa na nasze statystyki, ale konkretnie w jaki sposób?
Każda część ekwipunku może wpływać na każdą z 6 statystyk w które pakujemy punkty statusu.
Wpływ jaki dany itemek ma na nasze statystyki zapewne jak zauważyłeś wyraża się w strzałeczkach.
Niebieskie strzałeczki podnoszą statystyki a czerwone odejmują.
Te strzałeczki są mnożnikiem do naszych statystyk, a wyrażone są ono takimi wzorami:
Dla punktów życia:
HP x (1 +/- Strzałki x 0.002)
Dla Ki i Staminy:
Stamina/Ki x (1 +/- Strzałki x 0.01)
Dla pozostałych trzech:
Mnożnik ataku x (1 +/- Strzałki x 0.007)

Pokaże o co chodzi i jak z tego skorzystać na przykładzie HP.
Dajmy na to że nasze HP bez żadnych itemków wynosi 968, teraz każdy itemek ingerujący z HP jest mnożnikiem w postaci :
(1 + Strzałki x 0.002) - Dla niebieskich strzałek przy HP
(1 - Strzałki x 0.002) - Dla czerwonych strzałek przy HP
Powiedzmy w takim razie że zakładamy 3 itemki:
3 niebieskie strzałki, 4 niebieskie strzałki, 5 czerwonych strzałek.
Nasze HP to:
968 x (1 + 5 x 0.002) x (1 + 4 x 0.002) (1 - 3 x 0.002) =
968 x 1.01 x 1.008 x 0.994 =
968 x 1.01197152 = 979.59 (w przybliżeniu)
Analogicznie dla wszystkich innych statystyk z dwoma uwagami:
1)
Strzałki do HP - działają tylko na HP
Strzałki do ki - działają tylko na ki
Strzałki do staminy - działają tylko na stamine
Strzałki do bazowego ataku - działają tylko na bazowy atak fizyczny
Strzałki do super ciosów - działają tylko na super ciosy
Strzałki do super uderzeń ki - działają na super uderzenia ki i na bazowy atak ki
2)
Strzałki nie znoszą się wzajemnie, to znaczy że jeśli mamy 5 niebieskich strzałek i 5 czerwonych to NIE wychodzimy na zero:
Przykład. 800 staminy, 5 niebieskich strzałek i 5 czerwonych:
Nasza stamina to: 800 * (1 + 5 x 0.01) x (1 - 5 x 0.01) = 800 x 1.05 x 0.95 = 800 * 0.9975 = 798 czyli strasz 2 punktów staminy.


Uwagi
Każda klasa ma różne podstawowe mnożniki do ataków i prędkości. Nie chce mi się ich tutaj wypisywać dla każdej klasy, jak jesteś ciekaw to odsyłam do kalkulatora zamieszczonego na stronie.

To by było na tyle, jak gdzieś sie pomyliłem to piszcie, sam dużo w DBX nie grałem :P




-------------------Change log-------------------
2015-04-23 v1.2 Umieszczony kalkulator na stronie, drobne poprawki
2015-04-24 v1.3 Poprawiono formuły do liczenia predkości postaci i ataku
Znajdź wszystkie posty użytkownika


The following 7 users Like Nady93's post:
GokuSan (24-04-2015), Tummi (24-04-2015), songogu (25-04-2015), masterow (25-04-2015), Twilight (25-04-2015), VegitoSan (25-04-2015), Yogan (25-04-2015)

24-04-2015, 10:11 PM
Post: #2


Nady93
*******
Wschodni Kaiôshin
Liczba postów: 439
Likes Given: 97
Likes Received: 553 in 174 posts
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 50



RE: [Poradnik]Xenoverse statystyki postaci
^^
Znajdź wszystkie posty użytkownika

24-04-2015, 11:01 PM
Post: #3


GokuSan
***
Changeling
ZFighters
Liczba postów: 367
Likes Given: 121
Likes Received: 139 in 73 posts
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 13



RE: [Poradnik]Xenoverse statystyki postaci
Nady podziwiam ciebie, ze ci sie chcialo ! Big Grin

[Obrazek: chi_chi_kissing_goku.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika


The following 1 user Likes GokuSan's post:
Tummi (24-04-2015)

24-04-2015, 11:28 PM
Post: #4


Tummi
***
Grubas
KINTO
Liczba postów: 544
Likes Given: 325
Likes Received: 233 in 137 posts
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 16



RE: [Poradnik]Xenoverse statystyki postaci
Grubo roboty, ale mam nadzieje skończą się głupie pytania dot. rozdawania stat i tak dalej Smile. Piękny poradnik.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: